Julfix..

Jag vet inte men allt jag gör just nu tar sån fruktansvärd tid.. jag kommer liksom aldrig igång.. förstår inte.. och jag som brukar vara överpepp på att få upp ljusstakar och grejer..

Igår skulle jag få upp ljusstakar, gardinerna, adventsljusstaken och lite annat.. ena ljusstaken var sönder så jag fick organisera om allting.. hittade först inte gardinerna.. inga ljus till adventsljusstaken och ingen lampa till min stora stjärna.. vid det här läget gav jag upp..

konstaterade sen att i samband med att Andy kom och hämtade vårat köksbord så försvann ju alla stolar.. SÅ VAD SKA JAG STÅ PÅ NU NÄR JAG SKA BYTA GARDINERNA?! Jaja.. det problemet får jag ta tag i en annan dag var tanken ¨då..

Idag skulle jag och Jossan åka och julhandla.. det slutade med att jag kom hem med en kula innehållande en ljusslinga som jag ska ha istället för ljusstaken.. fyndade för hela 49 kronor på Jula.. fantastiskt!

Jag ville ju dock ha upp kulan i fönstret snabbare än kvickt och ställde mig då på vår datastol som står på hjul..  ingen bra idé.. så nu avvaktar jag med allt som ska hängas upp tills Jennie kommer på torsdag.. då ska stjärnan och gardinerna upp..

Men jag har iaf fått upp lite idag även om det är MASSOR kvar som ska göras

Kulan som inhandlades på Jula för 49:-

Jag kommer förmodligen ändra om här 511 gånger till innan jag ärklar och nöjd.. är i valet och kvalet om jag ska köpa en till kula eller om det räcker med en.. det får ju inte bli för mycket men heller inte för lite..

Handlade även vit mossa och ljus idag så jag kunde göra iordning adventsljusstaken.. dom hade självklart inga vita ljus kvar på ICA så det fick bli röda ljus iår..

Fick även bli en liten röd julstjärna som fick följa med hem.. den gjorde sig bra vid kortet på Niklas 🙂

Men som sagt.. det finns nog en del som kommer flyttas runt ett antal gånger när allt annat ska upp också.. det brukar bli så 🙂

Men på torsdag kommer julstämningen höjas betydligt.. Jennie kommer hit och ska hjälpa mig med gardinerna och sen ska vi ha julmys här hemma 🙂

Detta inlägg publicerades i Inredning, Shopping, Vårat hem. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Julfix..

  1. Fia skriver:

    Det va mig en fin boll du fyndat =)
    Vilken fin blomma Niklas fick =)

    • Sara skriver:

      Ja men eller hur.. 49 kronor, som hittat 🙂
      Ja jag tänkte att jag nog skulle skippa julblommorna iår men en liten fick det bli och det var hos Niklas som den passade bäst 🙂
      Nu har även gardinerna kommit på plats.. sisådär klockan 01,42 🙂 Fint när man har en karl som frivilligt ställer upp på att hjälpa mig att hänga gardiner 😀

Lämna en kommentar