Nya köksstolar..

Skulle egentligen ha väntat tills vi flyttade med att köpa nytt köksbord och nya stolar.. Men medtanke på mellandagsrean och allt så ville jag endå åka och kolla..

Först hittade vi ett köksbord på internet som skulle finnas på Mantorp Möbler.. men på deras hemsida fanns inga priser så vi bestämde att vi skulle åka dit och kolla.. efter att ha sett prislappen gick vi därifrån.. bordet och storlarna skulle kostat närmare 13000 kronor.. Vi testade där emot några andra stolar som var riktigt sköna och jag visste att jag hade sett limnande på Jysk.. stolarna på Mantorp möbler kostade över 1000 kronor/stol så därför beslöt vi oss för att åka till Jysk och kolla om dom funkade dom också.. Där visste jag att dom hade rätt många snygga stolar som dom hade sänkt priset på..

Det blev inte dom som var liknande dom på Mantorp Möbler utan ett par andra.. kopian av om som fanns i Mantorp kostade 400 kronor/stol och dom som vi tillslut valde kostade 200 kronor/stol.. Ordinariepris 349 kronor

Vi började även fundera på om vi skulle välja ett vitt bord istället för ett svart.. men efter lite diskuterande bestämde vi oss för att iallafall satsa på stolarna och avvakta med bordet.. och till min stora glädje blev det 6 stolar 😀

Har alltid sagt att jag ville ha ett köksbord med 6 stolar men C har alltid sagt att han tycker att det är onödigt och att det räcker med 4.. mn nu var det han som sa att vi skulle köpa 6 stycken 🙂

Dessa stolar blev det

Och det var det här bordet vi funderade på när vi var på Jysk men som vi sedan valde att inte köpa.. vi får väl se om det blir det bordet tillslut eller om vi hittar något annat 🙂

Och här finns även en bild på hur det ser ut ihop..

Vi får väl se vart det slutar.. svart eller vitt bord 🙂

Detta inlägg publicerades i Inredning, Vårat hem. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nya köksstolar..

  1. Dette skriver:

    Snygga stolar!! Vart hittar man dem?

Lämna en kommentar