Blixten McQueen..

Såå.. tårtan blev klar i natt runt 12-slaget och hämtades upp i förmiddags.. Nu är det bara hoppas att den faller födelsedagsbarnet i smaken 🙂

Det var klurigt att få till formen och allt men det gick.. och man ser ju iaf att det ska vara just Blixten 🙂

Det som var svårast med hela tårtan var att få till blixten som ska sitta på sidan av bilen.. men men.. det blev något som liknar en blixt iaf 🙂

Ljus botten
Fyllnad: Jordgubbssylt och vaniljkräm
Spacklad med grädde
Täckt med marsipan
Dekorerad med marsipan och sugarpaste

Jag har senaste tiden spacklat mina tårtor med smörkräm för att marsipann smält två gånger när jag använt grädde.. men den här gången tänkte jag testa igen och fodrade då marsipanlocket med olja för då ska inte grädden tränga igenom och göra så marsipanen smälter.. Än så länge verkar det funka och jag blir överlycklig om det gör det för det är betydligt enklare att spackla med grädde än med smörkräm så det skulle va skönt om man kan få välja lite vad man ska ha och inte känna sig tvingad att spackla med smörkräm för att inte tårtan ska ramla ihop…

Grattis Tim på 3-årsdagen!!

Detta inlägg publicerades i Tårtor. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Blixten McQueen..

  1. Fia skriver:

    Så fin den blev, du är så dutti så 🙂

Lämna en kommentar