Intervaller på schemat…

Fick hem nya numret av Runners world idag.. fantastiskt bra tidning..
Iaf..det fanns ett träningsschema hur man ska träna för att komma under 2 timmar på halvmaran..
Fan va nice tänkte jag och tänkte ta första intervallpasset idag där man skulle värma upp 1-2 km,springa 2 km i 5.3 min/km*2 och sen jogga ner 1-2 km…
Nice var min första tanke… mindre nice var min andra tanke när jag kände hur sega benen var efter dagens arbetspass.. MEN.. intervaller skulle de va och intervaller blev det men inte det som var tänkt från början..

Här i Johannelund finns det några fotbollsplaner borta vid kolonilotterna.. där finns det en cykelväg runt fotbollsplanerna.. denna runda var ca 800 meter lång så med lite improvisation så fick det blir spurt 200 meter, jogga 200 meter, spurt 200 meter och jogga 200 meter.. Sprang denna runda 4 gånger plus 2 spurter på vägen hem också så det blev iaf sammanlagt 10 spurter med jogging imellan…

I denna värme kan jag lova att jag höll på att smälta bort när jag kom hem och satte mig på gräset..

Nu är löpningen för dagen gjord iaf.. nu har jag ett distanspass kvar den här veckan som ska springas på fredag.. får se om jag ger mig ut på lördagförmiddag också innan det är dags för årets Änga-fest hemma i Väderstad.. det återstår att se 🙂

Detta inlägg publicerades i Träning. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar