Jakten på röda byxor…

..är nu över 🙂

Lyckan är total!!

I måndags sprang jag omkring med Jossan för att hitta röda byxor.. testade tre par men fastnade inte riktigt för dom…
Planen var att jag skulle skynda ner till Åhlens idag innan jag skulle träffa Sara och Nelli men så långt kom jag inte.. sov lite för länge.. (ovanligt)

Jag mötte upp Sara och Nelli i Ekholmen för att vi skulle handa lite grejer inför vårt julpyssel.. när allt var handlat så gled vi in på Lindex som ligger där.. Jag sa till Sara att hon skulle leta efter ett par röda taighta byxor.. när jag börjat ge upp hoppet ropar Nelli ”här finns det ett par röda byxor”

Ingen av oss hittade dom.. så Sara frågade om hon lurade oss men icke.. där hängde ett par röda byxor i liknande vax-material.. in i provhytten med Nelli som publik.. (det är ju alltid trevligt).. taighta det kan jag lova att dom va.. men i kom jag 😉

Taskig timing bara att jag hade knallila strumpor på mig så det enda jag såg var ju den röda och den lila färgen ihop.. jag kände att jag inte riktigt orkade stå kvar där och fundera så jag köpte dom.. man kan ju alltid lämna tillbaka 😉

Hem till Sara och Martin för julpyssel

Det skulle bli cake balls med kladdkakesmak, choklad- och jordnötsrutor, pepparkakor samt dekorera pepparkakshus…

Nelli bakade pepparkakor och jag och Sara fixade choklad- och jordnötsrutorna och cake ballsen.. vi hann även med en promenad innan det blev dags för att dekorera pepparkakshuset och fikat

Nelli bakar pepparkakor på golvet 😛 Hon var den enda som åt av dom 😉

Sara dekorerar pepparkakshuset

Färdigdekorerat 🙂
Sara spritsade runt fönster och dörrar på framsidan, Nelli hjälpte till att sätta dit godiset på taket och jag spritsade resten 😉

Efter att ha spenderat hela dagen hos Sara och Martin var det dags att bege sig hem.. var mycket spänd över hur byxorna skulle bli..
Väl hemma och efter ett litet mellanmål drog jag på mig byxorna, kavajen, tubtoppen och mina stövletter som jag ska ha på fredag bara för att se så det blir bra..

VILKEN LYCKA!!!
Enligt min åsikt så blev det skitbra och byxorna satt perfekt.. dom blev riktigt coola tillsammans med det som jag ska ha till.. det kan bli så att jag byter bort tuptoppen och tar ett vanligt svart linne men man ser ju ingen skillnad ändå eftersom att jag ska ha kavajen till 🙂

Skit samma.. jag är så jävla nöjd och materialet var riktigt nice 😀
Bild på hur allt ser ut tillsammans kommer på fredag då jag inte fick till någon bra bild nu när jag är själv hemma.. men här kommer iaf en bild på byxorna 😉

Tyckte först att byxorna såg lite oranga ut men det gjorde dom inte när jag jämförde dom mot Christoffers röda byxor.. dom var precis lika röda 🙂

LYCKAAA!
Nu ska jag bara visa dom för C och se om han blir lika lycklig eller om han dissar dom 😉

(bilder på vårat godis vi gjorde + recept kommer en annan dag)

Detta inlägg publicerades i Allt möjligt...., Bakning. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar